Boehringer Ingelheim

 

Voor de marketing afdeling van Boehringer Ingelheim verzorgde Limetree de training ‘Probleem oplossend-  en creatief denken’. In Nederland is Boehringer Ingelheim een top 10-speler in de farmaceutische industrie, met een stijgend marktaandeel. Boehringer Ingelheim fabriceert hoofdzakelijk geneesmiddelen ter bevordering van de gezondheid van mens en dier. De omzet wordt voor 96% gevormd door de productie van farmaceutische producten voor mensen, zoals op recept verkrijgbare geneesmiddelen en producten voor de zelfmedicatie. Daarnaast worden er geneesmiddelen voor dieren, chemicaliën en biofarmaceutische producten voor industriële klanten geproduceerd.
 
Tijdens de training maakten de marketeers kennis met Systematic Inventive Thinking. Door de SIT methodiek toe te passen op hun eigen praktijk vraagstukken gingen ze naar huis met verschillende innovatieve én implementeerbare concepten.
 
Dit is wat Erik Luttik, marketing manager, zegt over zijn ervaringen tijdens de training: “Een zeer praktische en bruikbare cursus, die al gelijk resultaat opleverde. Door praktijkproblemen te benaderen via de SIT-methodiek, kwamen we verrassend snel tot nieuwe inzichten. Alle deelnemers waren bijzonder enthousiast en de dagen na de training werd de SIT techniek al volop in praktijk gebracht. De training was zeer afwisselend, goed opgebouwd en werd op een enthousiaste en overtuigende manier gebracht.”