Schuberg Philis

Schuberg Philis is een verhaal apart. Deze innovatieve private IT-onderneming van circa 170 medewerkers heeft zich volledig toegelegd op het beheer van 'mission critical applications'. Met andere woorden, dát deel van de IT-infrastructuur waarmee niets fout mag gaan, omdat anders het bedrijf op z'n gat ligt. Denk aan Bol.com, Rabobank, Moneyou, Eneco, Vattenfal, KLM en je begrijpt om wat voor belangen het gaat. 

 

Dat Schuberg Philis al jaren voor deze organisaties werkt heeft met hun kwaliteit te maken. Als enige in de markt durven ze namelijk een 100%-garantie af te geven. De systemen van hun klanten werken altijd... punt. Dat klanten daarvoor waardering hebben blijkt wel uit het feit dat Schuberg Philis al zeven jaar op nummer 1 staat in de jaarlijkse Giarte-index voor Outsourcing Performance. Bijzonder is ook dat Harvard Business School een case over de unieke cultuur van het bedrijf heeft geschreven. 

 

Voor een IT-onderneming van deze omvang communiceert Schuberg Philis veel. Er worden een duidelijke huisstijl en corporate story gehanteerd, die na zeven jaar echter niet meer volledig beantwoorden aan de huidige eisen. Paul Heere van Limetree werkt intensief samen met Schuberg Philis om de corporate identity van deze bijzondere organisatie 100% aan te laten sluiten en in gereedheid te brengen voor de volgende fase. Daarbij blijft geen enkel aspect van de merk- en communicatiemix buiten beschouwing. Speciale prioriteit is er voor de communicatie met peers en potentiële nieuwe collega's. Het aantrekken van voldoende ervaren toptalent is een grote uitdaging gebleken. Net zo goed als de IT-services van Schuberg een belangrijke business driver zijn voor hun klanten, helpt Limetree om de corporate identity opnieuw te laden als enabler van verdere ontwikkeling.